Vam je znano? Po treh urah intenzivnega dela se zgodi: »Uf, zdaj pa rabim pavzo. Skodelica kave se bo kar prilegla, da si napolnim moči«

Pavza je čisto na mestu, saj si jo resnično zaslužimo. Kratek odklop od dela, zbistritev misli, ponovna vzpostavitev ravnovesja v telesu in svež zrak. Dovolj je že , da se odpravimo iz delovnega prostora (pisarne) in naredimo kratek sprehod, kjer misli osredotočimo na naše dihanje. Tako se bomo za kratek čas odklopili od dinamike delovnega procesa in v svoje telo ponovno prinesli mir in spokojnost.

Kaj pa kava? Je res tako zelo nujna?

Spodaj je naštetih le nekaj dejstev o kavi, pravzaprav o kofeinu.

Po treh urah intenzivnega dela, nas je telo na svoj način povabilo k počitku. Tu ne gre za dolg počitek, ampak kratko pet – minutno pavzo. Velikokrat to povabilo preslišimo in se odločimo po svoje. Namesto počitka, ponudimo telesu stimulans. Največkrat v obliki kave. Seveda zraven spada še klepet s sodelavci. Tudi ta dostikrat ni sproščeno kramljanje, ampak izdelava načrtov za nadaljevanje dela, pogovor o situacijah v firmi ali pa po svetu. Torej daleč od sproščenosti.

Kofein je stimulans živčnega sistema. Njegov učinek se pojavi že nekaj minut po zaužitju, višek je dosežen v roku 30 do 60 minut. Ena polovica zaužite količine kofeina se iz telesa eliminira v 3 – 5 urah. Ostanek pa precej počasneje (8 do 14 ur).

Začasno poviša nivo hormona adrenalina. To nam da občutek moči, napolnjenosti z energijo. Postanemo bolj aktivni. Po skodelici kave seveda lažje delamo. Misli so bolj jasne in koncentracija bolj močna. Vzporedno se dviguje tudi nivo hormona kortizola in dopamina. Istočasno pa so to tudi vsem znani stresni hormoni. S skodelico kave si seveda prilijemo nekaj energije in zelo veliko količino stresnih hormonov.

Po drugi strani pa kofein zniža nivo serotonina. Serotonin je hormon sreče in regulira razpoloženje in dobro počitje. Vpliva tudi na spanec. Zniža se tudi količina GABA (izboljševalec razpoloženja). Nizek nivo obeh se večkrat kaže kot slabo razpoloženje, anksiozna stanja, tudi pogostejši panični napadi (če smo tem podvrženi) in pretirano hitri odzivi na neprijetne situacije.

 

Torej: še vedno velja – skodelica kave ob 5 minutni pavzi? Če že ne gre brez kave, sta dve skodelici na dan čisto dovolj.

Lahko pa si med pavzo privoščimo košček temne čokolade, pest mandljev ali neslane pistacije. Mogoče bodo komu ljubše jagode, maline, borovnice ali grozdje. Vse našteto je bogato z antioksidanti, ki so močna vojska proti stresu. Polifenoli (zlasti v jagodičevju, zelenem čaju in temni čokoladi) veljajo za najmočnejše antioksidante.

Preko dneva je smiselno poskrbeti tudi za dodatke magnezija. Njegova količina se v stresnih situacijah močno zmanjša. Našli ga bomo v bananah, pomarančah, polnozrnatih žitaricah in oreških.

In za konec: Ko telo pokliče k počitku, ga ne preslišite.

Sorodni izdelki

Čuječnost - Minfulness coaching

Čuječnost – drobtinice

Nekaj besed o čujčnosti, pdf-ji ki si jih lahko natisnete

Čuječnost - Minfulness coaching

MINFULNESS COACHING in MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction) –  ČUJEČNOST

MINDFULNESS COACHING in  MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction) –  ČUJEČNOST “Pozornost – Čuječnost (Mindfulness) pomeni postati popolnoma pozoren, buden v tem trenutku. Gre za zavedanje točno TEGA  TRENUTKA “-Jon Kabat-Zinn Večini od nas se dogaja, da Preberi več…

Čuječnost - Minfulness coaching

Meditacija za vse, ki zjutraj nimajo časa

Juranja meditacija - tako lepo in prijetno pospremi v nov dan. Ni razloga, da pozabim nanjo