Nekateri ljudje vidijo v čuječnosti neko vrsto kratkotrajno olajšanje pri tesnobah, depresiji, ali stresu. Drugi predlagajo tehnike čuječnosti pri zdravstvenih težavah ali pri iskanju notranjega miru in večji koncentraciji.

Čuječnost si sedaj počasi a vztrajno vtira pot tudi na zahod. Korenine čuječnosti so na Vzhodu. Njen namen pa ni bil mir, večja koncentracija ali pomoč pri različnih tegobah sedanjega zahodnega načine hitrega življenja.

V osnovi je namen čuječnosti treniranje UMA. To je praksa, ki neguje zavestno budnost ali prisotnost. Čuječnost je življenjski stil, ki zahteva disciplino.

Vadba čuječnosti je podoba treningu mišic. To kar treniraš, to se ojači. Torej, bolj kot vadimo pozornost, močnejša postaja. Naš um se ojači in postaja vse močnejši pomočnik v vsakdanjem življenju.

Na Vzhodu se um ne nanaša samo na misli in prepričanja – kot je zaznano iz praks na Zahodu. Um je zavestno zavedanje samo. Zavedamo se našega razmišljanja in tako lahko pregledamo misli. Tu gre za zavestno zavedanje dogajanja, kjer ni obsojanja, kritike in podobno.

Čuječnost je življenjska praksa, ki nam pomaga razširiti zavedanje in splošno prisotnost v trenutku. Omogoča nam, da postanemo bolj »občutljivi« na to kar se dogaja v sedanjem trenutku – v obeh sferah: notranji v nas samih in zunanji – okolica (socialno okolje, partner, prijatelji, družina, …)

Čuječnost lahko definiramo kot namerno zavedanje sedanjega trenutka, vendar brez presojanja, obsojanja, kritiziranja, izbiranja (lep/grd, slab/dober, …). Ta spretnost se razvija počasi s sodelovanjem z sistematičnim treningom rednih praks meditacije čuječnosti ter z zavedanjem in sprejemanjem le-tega v vsakdanjem življenju.

Čuječnost spodbuja razvijanje načina življenja, ki pomaga živeti bolj zdravo in radostno življenje. Korenine, temelji čuječnosti segajo v prakse meditacij starodavnih duhovnih tradicij, vendar je ljub starim temeljem, univerzalna praksa.

Številnim ljudem po vsem svetu praksa čuječnosti pomaga obdržati ali nazaj pridobiti svoj notranji mir, boljšo koncentracijo, lažje in bolj učinkovito reševanje vsakdanjih težav, boljše počutje, in še mnogo drugega. S pomočjo čuječnosti umirimo misli ter čustva in se od njih oddaljimo. Pomaga nam razreševati telesne občutke, ki so odsevi misli in čustev. Praksa uči oddaljiti se od čustev in misli. Postanemo le priča, opazovalec dogajanja. To pa nam pomaga bolje reševati konflikte tako znotraj nas samih, kot zunaj nas.

Zanimivo je, kako s pomočjo le opazovanje dogajanja in ne-navezovanja na vse bežne misli, z lahkoto opravimo s strahovi, anksioznostjo, skrbmi in podobnimi težavami. Naj spomnim, te težave so iz dneva v dan vse pogostejši vzroki obolevnosti zlasti na Zahodu.

Torej, medtem ko je cilj čuječnosti, da se zavestno zavedamo svoje prisotnosti in smo le priča dogajanju – le opazujemo in ne reagiramo, postaja um mirnejši, telesno, čustveno in mentalno pa pridobimo na ravnovesju.

To pa so tiste kvalitete, ki si jih čisto vsak želi.

svoje zavestne zavesti, da priča o tem, kaj se dogaja v današnjem času, praksa pogosto vodi v izboljšano ravnovesje in srečo v kontekstu našega vsakdanjega življenja.

Sorodni izdelki

Čuječnost - Minfulness coaching

Živimo v glavi, pozabimo na telo

Večina od nas se svojega telesa preprosto sploh ne zaveda. Ogromno časa porabimo za premišljevanje, načrtovanje, analiziranje in premlevanje. Nič ni narobe s tem, a žal nam te dejavnosti lahko pokvarijo dobro počutje. Zakaj se Preberi več…

Čuječnost - Minfulness coaching

Misli

Kako oceniti misli, ki prihajajo, odidejo in spet pridejo …? Vsakič si postavim naslednja vprašanja: 1. Od kod prihajajo te misli? 2. Kam me peljejo ta misli? 3. Me te misli vodijo tja, kamor želim? Preberi več…

Čuječnost - Minfulness coaching

Čuječnost – drobtinice

Nekaj besed o čujčnosti, pdf-ji ki si jih lahko natisnete