Način komunikacije ima izjemen potencial za gradnjo dobrih odnosov. Poslušanje je ključnega pomena za učinkovito komunikacijo. Če ne poslušamo na pravi način, lahko sporočila napačno razumemo in komunikacija sproži  veliko frustracij v odnosih.

Aktivno poslušanje je sposobnost, ki potrebuje svoj čas in razvoj. Tu ne gre zgolj za poslušanje, ampak tudi za razumevanje celotnega sporočila, ki nam ga druga oseba daje.

Tu so zbrane nekatere ideje učinkovitega poslušanja, ki jih lahko vgradite v svoje  vsakdanje življenje.

Komunikacija = sposobnost pozornega poslušanja in pravilne interpretacije tega, kar nam sporoča druga oseba.

Poslušanje je ključnega pomena za razvijanje in ohranjanje zdravih odnosov. Seveda smo prevečkrat preobremenjeni z lastnimi mislimi in čustvi. Te pa motijo aktivno poslušanje in razumevanje informacij.

Poslušanje je izrednega pomena – neposredno lahko vpliva na učinkovitost in rezultate – produktivnost, če se naslonim na področje delovnega okolja.

Slišati in poslušati nista eno in isto. To mora biti vsem jasno. Slišati se nanaša na naše organe za sluh, poslušati pa je veliko bolj kompleksna zadeva. Zahteva pozornost na pomen tega kar smo slišali.  Upoštevamo tudi besede, jezik in govorico telesa.

Večina ljudi ne posluša z razumevanjem – poslušajo z namenom, da bodo govorili ( Stephen Covey).

Učinkovit in spreten poslušalec ne bo poslušal samo tega, kar drug govori, ampak tudi to, kar ni bilo povedan z besedami. Na primer. Ko nekdo deli z vami svoje zadovoljstvo in veselje, do to pokazal tudi z gestami in veseljem, ki ga boste morda zaznali v  njegovih očeh, v nasmešku na obrazu in podobno.

To so verbalna sporočila, ki jih lahko vedno berete. Pomembnih je 10 ključev:

  1. Bodite pozorni.

Osredotočite svojo pozornost na drugo osebo. To lahko storite zelo enostavno. Vendar, če vas  pri pozornosti zmotijo na primer misli na kosilo, ki ga je treba pripraviti, predlagam naslednje: Izpraznite svoj um in ponudite drugi osebi vso svojo pozornost z vzdrževanjem očesnega stika. Ni vam potrebno dobesedno in popolnoma vztrajati na stiku z očmi – brez slabe vesti lahko mirno pogledate tudi v stran. Najbolj pomembno pa je, da ostanete pozorni. Blokirajte vse motnje v ozadju – hrup, pogovore mimoidočih in podobno.

 

  1. Postanite zvočnik na preprost način.

Spodbujajte osebo s prikimavanjem ali uporabo drugih gest. Pokažite ji, da jo poslušate in razumete informacije, ki vam jih podaja.

 

  1. Sočutno.

Naredite vse, kar je v vaši moči, da daste osebi jasno vedeti, kako razumete njen pogled. Razmislite o vseh vprašanjih iz njene perspektive in opustite vse predsodke, ki jih morda imate. Sočutje, empatija je srce in duša poslušanja. Zato imejte odprt um. Postavite se v čevlje osebe, tako boste lažje začutili njene občutke. To seveda zahteva več koncentracije in spretnosti, vendar je končni rezultat vedno najboljša nagrada.

 

  1. PotrpežljivO.

Če se oseba ustavi med govorom, to še ne pomeni, da je zaključila. Potrpežljivo počakajte in i dovolite da nadaljuje v svojem tempu. Ne skačite v besedo ali stavek. Če oseba želi razpravljati o težavah vedite, da na tak način večinoma ljudje ne iščejo rešitve ampak le želijo povedati o težavah. Po navadi, ko iščejo rešitve, prosijo zanje.

 

  1. Izogibajte se osebnim predsodkom.

Naredite vse, da ostanete nepristranski, objektivni. Ni se vam treba strinjati z navedenimi besedami, nimate pa dolžnosti niti pravice soditi ko se z nečem ne strinjate. Izogibajte se sklepanji glede na lastne presoje. Zapomnite si, da oseba razmišlja in komunicira z vami iz svojega zornega kota in na podlagi njej lastnih prepričanj. Ima svoje misli in svoja čustva.

 

  1. Poslušajte ton glasu.

Vsak ton v določeni situaciji ima svoj namen.

 

  1. Določite ključna sporočila.

Osredotočite se na rdečo nit sporočila, To vam bo dalo jasen vpogled v zadevo, ki vam jo oseba skuša predati. Izogibajte se podrobnostim .

 

  1. Bodite pozorni na to, kar ni izrečeno.

Tu pride na vrsto govorica telesa, ki ima velik pomen. Zadržanost, prestrašenost ali navdušenje in podobno – vse to se zrcali tudi v telesnih gibih. To so še dodatne informacije, ki so zelo koristne.

 

  1. Počakajte, da se oseba ustavi in nato zastavite vprašanje.

Če nečesa ne razumete, seveda potrebujete pojasnili. Vendar za te dodatne informacije potrpežljivo počakajte na čas, ko oseba preneha z razlago.

10. Razmislite – na glas

Glasno razmišljanje je proces ponavljanja  in parafiranja besed. Na tak način sogovornik sliši svoje besede iz vaših ust in jih tokrat lahko lažje analizira. Opazi tudi, da smo ga pozorno poslušali in naredili kar največ zato, da smo razumeli, kaj nam želi sporočiti. Vi postavljate vprašanja in vodit pogovor naprej. Vaše glasno razmišljanje in ponavljanje misli sogovorniku daje več prostora in časa za osredotočenost in nadaljnje raziskovanje idej

Sorodni izdelki

Blog

Izziv – peti del

Alenka Dijak - Medicinska hipnoza in coaching. Prispevek: 50 VPRAŠANJ – kaj so  STRASTI/ NAMEN/ VREDNOTE vašega življenja? Peti del.

Blog

Izziv – četrti del

Alenka Dijak - Medicinska hipnoza in coaching. Prispevek: 50 VPRAŠANJ – kaj so  STRASTI/ NAMEN/ VREDNOTE vašega življenja? Četrti del del.

Blog

Izziv – tretji del

Ko enkrat spoznamo svoje strasti, namen in vrednote, ki jih imamo, potem vse steče precej bolj lahkotno. Lažje najdemo odgovore na vprašanja, bolj enostavno in z manj napore rešujemo probleme in več veselja prikličemo v svoje življenje.