Blog

Obvladaš svoja čustva?

 

 

 

Kako lahko obvladaš svoja čustva?

Kaj me ta trenutek želi naučiti?

Kakšne so moje možnosti?

Kdo sem lahko ta trenutek?


______________________________________________________________________________________________________________________________

Predstavljaj si scenarij: Pred tabo je zelo pomemben sestanek.

Še zadnje minute pred tem pripravljaš predstavitev z diapozitivi.

A kaj se zgodi?

Program se zruši. Časa. Ponovno ga želiš vzpostaviti, vendar se ne odziva. Zato ponovno zaženeš računalnik. A ponovno zagon računalnika traja dolgo. Zazdi se ti, kot da  računalnik vsebuje sistem, ki zazna tvoje hitenje. Kot da bi vedel, da potrebuješ trenutek samo zase. Kljub temi, da se tebi resnično mudi.

Sediš pred ekranom in čakaš. Čutiš kepo v želodcu, občutek tesnobe v prsih. Zaveš se, da imaš na razpolago le še nekaj minut časa.

 

 

 



Nato pa pridejo trenutki, ko nastopijo zloglasni Murphijevi zakoni.

Časa za pripravo diapozitivov ni več in zato začneš sestanek brez njih. Komaj mine nekaj minut, zazvoni telefon. Dobro veš, da moraš odgovoriti na klic, saj pričakuješ paket, ki ga dostavlja hitra pošta.

Dostavljavcu na hitro daš navodila, kam in kako s paketom. Vrneš se k sestanku.. A 5 minut kasneje ponovno zvoni telefon … 10 minut kasneje je dostavljavec pred vrati …

….Ti pa si na zelo pomembnem sestanku – Ali se boš dostavljavcu prijazno nasmehnil, ko boš odprl vrata?

V življenju je veliko situacij, ko se lahko zataknemo v to, kaj si želimo v danem trenutku, namesto da bi šli s tokom in ostali prisotni in prizemljeni.

 

 

 

 



Mnogi ljudje v takih situacijah padejo v stres, zaskrbljenost ali celo jezo. Torej postanejo lastno čustvo

Kako se lahko izogneš lastnim čustvom?

Sodobna uporabna psihologija predlaga zavedanje svojih lastnih misli, čustev in vedenj. Ponuja dobre napotke podkrepljene s tehnikami in orodji, ki bodo dale pozitivne rezultate. Ponujajo nam možnosti samoregulacije ter samoobvladovanja. Posledično tudi  poti do boljšega načina delovanja v okolju. Z načeli Čuječnosti in kognitivno vedenjske terapije (CBT)lahko prepoznamo nepotreben in neprimeren način razmišljanja, ki seveda ustvarja občutke nujnosti in tesnobe. Tako lahko tak občutek popravimo, preden nam spolzi iz nadzora.

Namesto, da bi si mislili, kako je sestanek katastrofalen, ker vi ste nanj nepripravljeni, si lahko rečemo: »Tudi če za sestanek nisem pripravil diapozitivov, sem prepričan, da lahko povem kar vem in sestanek bo povsem OK. Predstavitev z diapozitivi pa lahko udeležencem pošljem po pošti.«

To je vsekakor bolje, kaj ne – namesto da bi jezno odreagiral na dostavljavca paketa – se mu prijazno nasmehneš in s hvaležnostjo sprejmeš paket.

Res je: sliši se lažje reči kot narediti, toda s prakso dejansko lahko prideš točno do tega rezultata – gre za samoregulacijo.

 

 

 



 

Ključ do samoregulacije je sposobnost, da ses sredi nevihte ustaviš, globoko vdihneš in si zastaviš ključna vprašanja:

  • Kaj me ta trenutek želi naučiti?
  • Kakšne so moje možnosti?
  • Kdo sem lahko ta trenutek?

 

Delček sekunde traja, da namesto konflikta izbereš mir, namesto kaosa izbereš harmonijo. Upoštevaj besedo »izbereš« – Izbira je namreč vedno na voljo

Samoobvladovanje pomeni da postaneš lev – ne pa plen svojih čustev

Q) kdaj si zadnjič postal čustvo, namesto zavedanje ki je za njim?