Blog

RAZOČARANJE nad sabo

KAJ STORITI, ČE SI TI TISTA OSEBA, NAD KATERO SI RAZOČARAN?

Že nekaj časa je minilo od novoletnih zaobljub, a mnogi so nad sabo že razočarani. Potegnili so črto in videli:  “Kaj sem do sedaj že naredil? “
Očitno je bila le muha “novoletnica”. A kljub temu, je bila obljuba zastavljena z radostjo in veseljem v pričakovanju na boljše in lepše. V mislih je bila zapisana kot nov začetek, drugačen in boljši.  čas pa je prinesel še dodatne nove izzive, morda celo težje naloge in nove lekcije. Zaobljuba je izpuhtela.
Razočaranje je tu.

 

 

Kako torej naprej?

3  nezdravi odzivi, ko smo razočarani nad sabo:

 

 

#1 Kaznovanje samega sebe.

Ko smo razočarani nad svojimi odločitvami, se velikokrat kaznujemo. Samo-kaznovanje se pokaže na različne načine:

      • Zavračane pohval, ki smo jih deležni
      • Negativni samogovor
      • Pojav samo-sovraštva
      • Zmanjšana samopodoba
      • Različno omejevanje v stvareh, ki jih imamo radi.
      • Prevzemanje krivde nase.

A to ni koristen in konstruktiven način spopadanja, saj pogosto privede do preobremenjenosti.

 

 

#2 Zanikanje

Včasih kot odgovor na razočaranje izberemo zanikanje. Ko si postavimo cilje, pričakujemo, da se bodo uresničili. Če se to ne zgodi, zelo neradi govorimo o nastalem neuspehu. Največkrat se pretvarjamo, da se to nikoli ni zgodilo. Če zanikamo, da smo si postavili cilj, pa smo cilj »zgrešili«, nam zanikanje ne bo pomagalo. Če želimo rasti, moramo biti iskreni do sebe (in seveda do drugih).

 

 

#3 Odnehamo

Opustitev cilja je zelo pogost pojav na razočaranje nad sabo. Neuspeh naj lahko kaj kmalu odvrne od zastavljene poti in skrenemo. Najdemo si drugo pot, ki po navadi pelje drugam. Tako se nato začne odvijati začaran krog novih poti in večnih razočaranj, saj zastavljenih ciljev nikoli ne dosežemo. Nekateri si pri tem venomer ponavljajo izrek: »Vse ali nič«, kar pa velikokrat vodi do prenehanja.

 

 

 

5 zdravih načinov soočanja z razočaranjem nad sabo:

 

#1 Ustavi se:

Ko ugotovite, da drsite v razočarano miselnost, se ustavite. Pogosto naše napake sprožijo »Bolj ali Beg ali Zamrznitev« odgovor. Globok vdih bo dal dovolj prostora za razmislek in morda umik. Razmislek o situaciji, ki se nahaja pred vami naj bo racionalen in preudaren. Ostanite objektivni.

 

 

#2 Uporabite razočaranje kot pomoč

Razočaranje nad sabo je lahko dobra opora in pomoč. Je zagon za iskanje novih rešitev ali za ponovni poskus. To je priložnost da se pomaknete k sočutju do sebe. Vi ste človek, ki dela napake in to počnejo vsi. Naj bo razočaranje katalizator za nove in dobre odločitve.

 

 

#3 Načrt B

Ko enkrat razumete, kako ste se znašli v dani situaciji, lahko sestavite nov, B načrt. Ta bo nova možnost, nova alternativa in verjetno tudi boljša od prvotnega načrta. Naj bo realen glede na trenutno stanje, naj vas navdihne in dodatno spodbuja. Naj vas načrt B pelje po drugačni poti proti istemu cilju.

 

 

#4  Poimenujte občutke

Občutki razočaranja so pomembne informacije. So povsem normalni spremljevalci dogajanja. Opozarjajo, kaj v danem trenutku čutimo. Dobro je, da jih slišimo in ovrednotimo njihovo kvaliteto.  Sprejmite jih, take kot so. Brez da bi vih presojali ali obsojali. Poglejte, kakšni so, in jih skušajte spremeniti. Nikakor pa jih ne potiskajte v ozadje, kajti prej ali slej se bodo ponovno pojavili.

 

 

#5 Sočutje do sebe

Skozi življenje  vsi delamo napake. Gotovo jih bomo še veliko naredili. Z razočaranjem nad sabo, se ustavimo. Rasti ni. S sočutjem in ljubeznijo do sebe pa sprejemamo sebe in storjene napake kot del napredka v svoji rasti. Sprejmite se take, kot ste. Brez kritike. S sočutjem in ljubeznijo do sebe. To je rast in pot do zastavljenih ciljev brez razočaranj.

 

 

Ko ljubimo, se trudimo biti boljši, kot smo bili pred tem.

Ko se mi trudimo biti boljši, tudi svet okrog nas postane boljši.

Paulo Coelh