Blog

Rdeča barva – strast, pozornost, nevarnost

Rdeča barva spada v skupino toplih barv. Povezana je z našimi najbolj osnovnimi, fizičnimi potrebami in voljo po preživetju. Izraža močno moško energijo in kot taka, spodbuja k akciji. Povezana je z vodenjem, ambicijami in odločnostjo. Brez močne volje in samozavesti seveda ne gre.

Izvor  imena barve, ki je resnično najbolj intenzivna primarna barva, je skrivnost. Izraz, ki se je prvič uporabljal za opis rdeče, je bila indijsko-evropski izraz REUBH – resnica pa je, da nihče natančno ni prepričan od kod izvira. Zanimivo je, da  so stari Egipčani imeli rdečo barvo za barvo življenja ter praznovanja in uničevanja zla, medtem ko so jo Bizantinci jemali za statusni simbol. Ne glede na vse, pa je pomen rdeče barve zelo intenziven in močno polariziran.  Njena intenzivnost se kaže tako v pozitivnih, kot v negativnih lastnostih.

 

Ker je rdeča barva povezana s osnovnimi potrebami po preživetju, spodbuja gibanje, akcijo – telesno, fizično življenjsko moč. Močno privabi našo pozornost, zato ni nenavadno, da je to prva barva, ki jo novorojenček najprej opazi.  Posledično nas spremlja tekom celega življenja  – znak STOP, rdeča luč na semaforju in podobno.

Te lastnosti pa so rdeči barvi utrle pot tudi v marketing – rdeči napisi opozarjajo, privlačijo pozornost (Coca-Cola, Ferrari, …)

 

Je tudi barva spolnosti in strasti. Spodbuja tudi bolj subtilne element strasti, kot so intimna plat ljubezni in strasti.

Po drugi strani pa lahko zaneti maščevalnost in jezo, ki sta negativni plati rdeče barve.

 

Pogosto se uporablja za izražanje naklonjenosti in ljubezni – spomnimo se na Valentinovo. Vendar pa moram dodati, da se rdeča barva bolj nanaša na spolnost in poželenje – ljubezen izraža Roza barva.

Marsikdo verjetno ne ve, da rdeča barva spodbuja apetit, saj je vendar barva preživetja in telo mora biti nahranjeno, da se bolje sooča s situacijami. To lastnost barve pa s pridom izkoriščajo v restavracijah, saj  poveča hrepenenje po hrani.

Kaj se zgodi, če smo preveč / premalo obkroženi z rdečo barvo?

Postanemo razdražljivi, vznemirjeni in celo jezni.

Pomanjkanje rdeče barve pa pomeni pomanjkanje zaščite pred manipulacijami, previdnost, prestrašenost. Primanjkuje nam rdeči odtenek poguma in samozavesti.

 

Kaj o rdeči barvi pravijo Vzhodne kulture?

Pri njih rdeča barva simbolizira srečo. Čeprav se časi tudi tam spreminjajo in številne neveste na Kitajskem in Indiji  nosijo bele poročne obleke, je tradicionalna barva rdeča.

V Indijo simbolizira čistost in se ravno tako uporablja pri za poročne obleke.

 

Pozitivne in negativne lastnosti rdeče barve:

Pri rdeči barvi je prioriteta akcija, pogum, energija in hitrost. Rdeča barva pritegne pozornost, je odločna in samozavestna. Spodbuja in vznemiri. Je močna in strastna, zagnana, pogumna, odločna in tudi spontana.

Negativne lastnosti pa se kažejo v tem, da deluje agresivno in prevladujoča. Stimulira uporništvo in trmo, jezo, nasilje in celo brutalnost.

Rdeča barva v poslu:

V poslu spodbuja strasten in hiter odziv. Vendar je ta odziv bodisi pozitiven, bodisi negativen – nad tem seveda nimate nadzora, saj je v rokah potencialne stranke.

To je barva, ki kupce spodbuja k akciji in nakupu. Predstavlja namreč gumb »KUPI ZDAJ« ki neusmiljeno pritegne in usmerja kupca naravnost k nakupu. Poleg strasti in privabljana pozornosti, je barva močno povezana z apetitom (želja po nečem). Torej vsekakor uporabna barva za privabljanje kupca.  Vendar je potrebno imeti v mislih tudi dejstvo, da je rdeča barva znak za nevarnost – kako kupec to sprejme je v  njegovih rokah.